רפואה משלימה ומחלות אוטואימוניות

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

מחלות אוטואימוניות הן שם כולל לאוסף של מחלות, שבמסגרתן הגוף פוגע בעצמו על ידי שימוש במערכת החיסון שלו. במחלות אלו ישנו מנגנון משוב פנימי שהסתבך, ומתוך חוסר איזון קיצוני החל לגרום לתהליכי כליה ובליה בגוף. במובן מסוים, במחלה אוטואימונית, הגוף מורד בעצמו.

מחלות אוטואימוניות הינן אוסף של מחלות כגון סוכרת, סרטן, לופוס, מחלת בכצ'ט, דלקות מפרקים ועוד. המשותף לכל המחלות הללו הוא שמנגנוני הגוף, איבריו ומערכות ההפעלה שלו, משתמשים בעצמם כדי להזיק למנגנונים ותהליכים אחרים בגוף.

מהי הסיבה לכך? הרפואה המשלימה מניחה שהדבר בא כתוצאה מחוסר איזון של הגוף, וממצב רגשי המצית את התהליך ועשוי לגרום לקצר בתקשורת בין מרכז ההפעלה של המוח, לבין מנגנוני הגוף השונים הפועלים בהוראתו. היכולת של המוח לשלוט במנגנוני הגוף כולם, תלויה בהסכמה של המערכות, מה שעשוי להביא לבעיה כאשר הן יוצאות מכלל שליטה.

טיפולי רפואה משלימה

טיפולי רפואה משלימה למחלות אוטואימוניות הם מגוונים מאוד. כמספר הבעיות, כך מוכפל אף מספר הפתרונות עצמם. הטיפולים השונים מטפלים בעיקר במניעת הבעיה. כאשר היא מופיעה, ואף מתפרצת בשיאה בכל מיני מחלות קשות יותר, יש לנקוט בטיפולים מסוימים על מנת להשיב לגוף חיוניות ובריאות. זאת על מנת שלכל הפחות, תקודם איכות חייו של המטופל.

הרפואה המערבית המודרנית אובדת עצות ברבות מהמחלות האוטואימוניות. ניתן לראות שמרבית התרופות והטיפולים שמציע ענף האימונולוגיה סובבים סביב נתינת סטרואידים. במרבית המקרים מדובר בחומר המסייע למצב, אך זאת לטווח קצר בלבד. בנוסף, סטרואידים נושאים עמם שלל תופעות לוואי קשות ומטרידות.

מחלות אוטואימוניות דורשות טיפול משולב של חומרים טבעיים, מגע ושיחה, כדי לאזן בין הגוף לנפש. היכולת של הגוף להשיב לעצמו את השליטה במה שקורה בו, חייבת לבוא בד בבד עם איזון המנגנונים ושיקום נזקי המחלה בתוך הגוף עצמו.

הטיפולים הקיימים כיום

מגוון טיפולי הרפואה המשלימה הקיימים בשוק הינם: נטורופתיה, רפואה סינית, אירוודה, הומיאופתיה, טיפולי מגע, רפלקסולוגיה, שיאצו, פרחי באך, צמחי מרפא, אירידולוגיה, תזונה טבעית, טווינא, דיקור סיני, ביו-פידבק, הילינג, רייקי, ביו-אנרגיה, ביו-אורגונומי ועוד.

שלל השיטות הללו עשויות להינתן על ידי איש מקצוע, המוכשר ומיומן בכמה מהן. הן ישלימו זו את זו עד לכדי ריפוי, או הקלה על התסמינים השונים ועל הרגשתו של המטופל.

נטורופתיה

נטורופתיה היא כלי יעיל שבעזרתו ניתן להשיג הקלה למחלות אוטואימוניות שונות, ואף משמשת לטיפול טבעי באלרגיות. שינוי התפריט התזונתי ושימוש במזונות הולמים כדי להקל על התסמינים ולהעלימם, בא לצד שימוש בצמחי מרפא מתאימים, תמציות פרחי באך לאיזון רגשי ונפשי, וטיפולי מגע שונים. כל אלה עשויים אף הם להקל על המטופל, והינם שיטות מעולות המשלימות טיפול יעיל בהקלה על מחלות אוטואימוניות.

רפואה סינית

מדובר ברפואה עתיקת יומין, שמתמחה בטיפול בפגיעה במנגנוני הגוף, והשבת האיזון על ידי עבודה מדויקת על נקודות אנרגיה בגוף. הגוף כולו מחולק לקווי אנרגיה הנקראים מרדיאנים, ועליהם יושבות נקודות הדיקור.

הטיפול בדרך זו יעיל ועשוי להביא לתוצאות טובות לאורך זמן. הטיפולים עשויים להיות ממושכים, אך ניתן לטפל בכל פעם במספר נקודות מסוים. התמקדות בכבד למשל, בכל הנוגע לניקוי והשבת החיוניות, או בטחול, בכל הנוגע לשלל מחלות אוטואימוניות אחרות, עשוי להיות יעיל ותורם לריפוי.

ישנם שלל טיפולים משלימים לטיפול במחלות אוטואימוניות, בהם נכלל גם טיפול במריחואנה רפואית שנעשה פופלרי בשנים האחרונות. למטופל כדאי לברר היטב ולבחור את הטיפול המתאים ביותר למחלה. זאת על מנת למנוע נזקים, ובעיקר כדי להביא להטבה מרבית.

בכל טיפול או מגע של מטפל במטופל לוקה במחלה, בה הגוף תוקף את עצמו, ישנה אהבה עצמית, שכבר היא מחוללת נפלאות. הדבר החשוב מכול הוא לגשת לטיפולים משלימים אלו בראש פתוח.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן